2009. január 3.

Újra itt

.
Kissé elhanyagoltam az oldalt, nem is tudom másnak hogy volt ideje az ünnepi sürgés forgás közepette karbantartani blogját, minden elismerésem az övék.

Karácsony előtt pár nappal megérkezett legújabb családtagunk, akit Emmának neveztem el. No nem kell megijedni, nem egy újabb babóról, vagy háziállatról van szó. Ő nem más, mint egy Elna 344 típusú lock. A székesfehérvári Varrógépcentrumban vettem. Az eladó hölgy és a varrónő barátnőm is inkább ezt a típust ajánlotta a Brother helyett. Azt mondták a tudásuk és minőségük ugyanaz, de ennek jóval egyszerűbb a kezelése.


Már régóta vágytam egy ilyen szerkentyűre. Már sikerült is készítenem vele egy-két dolgot, de még nem volt igazán időm minden funkcióját letesztelni. Sajnos a használati utasítása nagyon satnya, dvd pedig nincs hozzá (bezzeg a Brother gépekhez adnak). Kb. 20 féle varrás-, szegéstípust tud, de csak a 4-5 alapvető van feltüntetve az használati útmutatóban. Úgy gondolták, a többit találjuk ki mi. Persze egy gyakorlott varrónő (akinek a szakmája is ez) rögtön tudná, hogy mit és hogyan kell rajta beállítani az egyes szegés fajtákhoz, de én földi halandó órák alatt fogom csak kisilabizálni őket.

Az első munkadarab kisfiam ünneplő nadrágja volt. December 18-án volt az oviban a Fenyőünnep (ők így hívják a karácsonyi ünnepséget). Előző délután elővettem a ruháját, és akkor vettük észre, hogy durván kinőtte a nadrágot. Nem volt mit tenni, mikor lefeküdt a banda, nekiálltam a szabásmintának. Fél óra alatt elkészült és nagyon édes lett. Sajnos egyenlőre nincs jobb képem akció közben.



Zsófinak készül egy bölcső is (kb. 2 hónapja készül). Annak az alvó részét is ezzel varrtam. Már csak azt várom, hogy végre kinyisson újra a közelünkben lévő kárpitos szaküzlet, hogy szivacsot vehessek az aljába. Addig is a francia ágyunkat bitorolja.



Közben készül a varrósarkom is, mégcsak félkész állapotban van, de amint elkészül teszek fel róla fotót is.



Nagyon sok minden van még tervbe véve, egyszerűen nem tudom mikor tudom majd azokat elkészíteni. Egyenlőre egy kis ízelítő a tervbe vett dolgokról:


  1. polár hálózsák Zsófinak (rettentő fagyos a drága),
  2. kiszabott gyapjú pelenka külsők készre készítése,
  3. hordozóra egy új lábzsák (ha az eredeti használom Zsófi lassan már bele sem fér a hordozóba),
  4. egy babatornázó-játszószőnyeg (már körvonalazódik az elképzelés és a kivitelezés)
  5. és nem utolsó sorban elkelne még jó pár darab pelenkabelső is.

1 megjegyzés:

Jucuu írta...

Én is ebből a Varrógépcentrumból vettem annak idején a varrógépem. :) Végignéztem a neten a kínálatot, telefonon lebonyolítottam az üzletet s amikor hazamentünk Magyarországra, akkor tettünk egy kirándulást Székesfehérvárra, egyben elhoztuk a varrógépet. Döbbenetesen jó kiszolgálást kaptam ott, leültettek a gép elé és mindent elmagyaráztak, kipróbáltunk.
Gratulálok a lockodhoz, jó varrást kívánok neked!