2008. július 22.

Mosható pelenkák 2.

.
Szóval nem is kellene több mosható pelenka, hiszen igencsak teljes a készlet, de....
Böngészés közben ráakadtam egy-két oldalra, ahol világossá vált számomra, hogy vannak akik magunknak készítik a pelenkákat. Így nem hogy olcsóbbak, de igény szerint alakíthatóak is.
Persze rögtön rákattantam a témára és rövid keresgélést követően rátaláltam Jucuura és egy-két külföldi honlapra, ahonnan szabásmintákat lehet letölteni. A legjobban azok az oldalak tetszettek, ahol képről képre mutatták be a pelenkák elkészítésének folyamatát.
Persze azonnal belevágtam a varrásba, mert kíváncsi voltam nekem is sikerülhet-e. Az első termésem ez lett. Nem is lett olyan rossz.


De nem bírtam leállni és igencsak megtetszett ez a kreatív munka. Sorra készültek a belus belsők és külsők.


A jobb oldali kör és a középső rózsaszín csíkos sor pelenka belsők, a baloldali kör pelenka külsők. Ez persze nem a legfrissebb kép, ez azóta tovább bővült. Valaki egyszer azt írta a pelenka varrásról, hogy ha valaki egyszer elkezdi, lehetetlen leállni. Nos, ez az én esetemben 1000%-ig így van. A legutóbbi alkotásaim:


És már tervben van a következő adag is. Igaz, hogy zömében újszülött méretű pelenkákat varrtam, de úgy néz ki, hogy ezek még mindig nagyok egy kicsit. Így varrok 4 db kisebbet is. Ezeket szeretném varrás közben fényképpel dokumentálni, így talán más is kedvet kap hozzá.

A fórumok olvasgatása közben egyre inkább hajlottam a gyapjú pelenka külsők használata felé, csupán egy problámám volt a dologgal. Kötni nem tudok, a bolti pedig nem épp a legolcsóbb. Persze megint találtam alternatív megoldást. Mint kiderült gyapjú pulóverekből is lehet készíteni pelenka külsőt. Nekem ez a fazon tetszett a legjobban, így ebből készült pár darab. Íme a két kedvencem. A rózsaszín S-es méret és előlről van lefényképezve, kicsit vékonyabb puhább anyagú, a csillagos hátulról lett megörökítve és egy kicsit vastagabb.


A szabásmintát kicsit módosítani kellett, mert az eredeti alapján készültek sajnos nem voltak igazán használhatóak. A derekát magasabbra kellet venni és a combrész passzéját hosszabra kellett hagyni, mert sajnos ott is kikandikált a pelenkabelső. A módosításokkal most már úgy néz ki, hogy egész jól használhatóak. Már megrendelésre is készült egy-két darab és azok jól beváltak az átalakításoknak köszönhetően.

Nincsenek megjegyzések: