2008. augusztus 5.

Gumiház varrása részletesen

.
Többen is kérdeztek a gumiház varrásával kapcsolatban, így készítettem egy részletesebb fotósorozatot ennek készítéséről. Remélem ez már jobban segít.

1. A gumiház szélét cikk-cakkal letisztázom.


2. Beillesztem a gumit a helyére.


3. Gombostűkkel letűzöm az anyagot és gumit is, hogy ne "másszon el" varrás közben.


4. Elkezdem levarrni a gumiház szélét úgy, hogy egyben a gumi végét is levarrom, így nem tud kicsúszni, amikor meghúzzuk majd. Nem baj, ha a gumi túllóg a gumiház szélén, utólag majd levágjuk és akkor esztétikailag sem fog zavarni senkit.


5. Végigvarrjuk a gumiház hosszabbik oldalát úgy, hogy még véletlenül se varjunk rá a gumira, különben nem tudjuk majd megfelelően meghúzni.


6. Mielőtt befordulnánk a varrással a gumiház másik vgéhez, felemeljük a talpat (de a tű maradjon az anyagban) és meghúzzuk a gumit. Én ránézésre húzom meg. Amikor úgy érzem, hogy jó lesz a gumi hossza, akkor letűzöm.


7. Ekkor lezárom a gumiház szélét és levágom a túllógó gumit.


8. Íme az elkészült gumiház:


9. Az elkészült pelenka, amin bemutattam a gumiház varrásának lépéseit:

1 megjegyzés:

Judit írta...

Én ugyan nem mosható pelusozok, de megtanultam gumiházat varrni:)