2008. június 25.

Nadrágok

.
Manapság a minőségi turkáló tengerében fillérekért (szó szerint) lehet beszerezni a jó minőségű gyerekruhákat. Én is ezt teszem. Persze van a lurkónak szép új "butikos" ruhája is, de a homokozóba, oviba, itthonra teljesen tökéletesek a second hand-es ruhák. Ennek ellenére szeretek elbíbelődni gyermekem ruháinak elkészítésével. Leginkább nadrágokat varrtam neki (most már egyre kevésbé, mert már válógatós a lelkem), mivel nagyon egyszerűen és gyorsan elkészítehető. Álatlában egy éppen jó méretű nadrág elejét és hátát is körberajzoltam. Kivágást követően a két rajz külső oldalát összeragasztottam, így a nadrágot csak 2 darabból kellett összevarrni (kicsit lusta is vagyok, gyorsabb, mint 4 darabból összevarni).
A saját nadrágokat már csak azért is szerettem, mert igény szerint tudtam variálni a méretet. Mivel drága fiam fotoszintézissel táplálkozik, így elég soványka (4 évesen 103 cm és 13,5 kg). A legtöbb nadrág derékban bő volt, ami pedig derékban jó volt, az inkább halászgatyának volt jó. Így magam tudtam meghatározni a derékbőség és a nadrág hosszának kérdését.
Mivel nagy újrahasznosító vagyok (ugye azért ez is egy kicsit zöld gondolat ??) minden létező és fellelhető anyagot és már nem használt felnőtt ruhát felhasználtam.
Íme néhány elkészült darab tulajdonosán (már elég régiek a képek):

Nincsenek megjegyzések: